Wednesday 3 June 2015

mengada kah perempuan mengandung ni?

Assalamualaikum..



Hi uolls,

sentap tak dengan soalan tu? bagi yang belum lalui mungkin tak terkesan  tapi bag yang dah lalui macam Ciklin ni.....

Ceritanya bila Ciklin berjumpa docter, Kita ni hadap pelbagai perubahan hormon sampai buatkan diri kita sendiri pun kadang2 tak faham dengan diri sendiri. Bila kite jumpe docter ape yang selalu kita harapkan? mestilah kata2 semangat or positive info sbb masing2 dah sedia maklumkan mengandung ni bukan penyakit so kita perlu hadapai dengan tenang.

tapi yang buatkan Ciklin geram bila docter sendiri bagi kata2 negative, bukan depan kita sorang tau...tapi depan suami juga. Agak2 bila anak pengalaman pertama, isteri mengandung orang lelaki ni faham tak setiap perubahan isteri dia? jawapannya ialah TIDAK!!

Docter tu boleh slumber badak je cakap, alah orang mangandung ni bukan sakit pun...mangada je lebih. Bagi seorang lelaki yang tak akan merasai dan tak akan faham macam mana rasanya bila badan berubah seiring perubahan hormon tentu akan terus ingat kata2 docter tu sampai la bila2 pun isteri dia mengandung nanti.

Itu lah yang terjadi dekat Ciklin, so now bila badan letih atau Ciklin rasa tak sehat or jadi lemah, ape yang diingati ialah mengada! Hai lah docter, sy tahu awak lelaki dan tak pernah lalui apa yang kami lalui, tapi tidak kah docter tersebut berfikir dulu sebelum bercakap.


Kami bakal2 ibu ni bukan minta pun bangun pagi muntah, makan tak kena tekak,tido ke kanan salah..ke kiri salah, perut sentiasa rasa macam ade ribut, rasa malas, kadang2 letih yang teramat, tapi semua tu kami lalui dengan sendirinya, salah ke if just nak minta si suami ada bersama sekadar untuk tolong tenangkan diri kami? Jangan lah di sumbat dalam otak si suami yang si isteri hanya lah mangada2

So, lepas ni memang Ciklin tak akan pegi jumpa docter tu lagi. Hope next week jumpa docter Rohaini dekat Columbia Asia tu tak de lah macam docter negative tu. Geram ciklin dekat docter tu sampai ke hari ni tau.



No comments: