Thursday 15 January 2015

Butik pengantin De'Kasih penyelamat

assalamualaikum....

Tengok tajuk pun korang mesti tahu kan ape yang akan aku share hari ni...

Biasa lah orang baru kawen ni mesti lah share tentang perjalanan majlis dan sekitarnya..ni belum masuk honeymoon punya cerita lagi...so lets take a s a deep breath first and baca ni...mana tau boleh membantu anda2 yang bakal melangsungkan perkahwinan dalam masa yang terdekat.

Okey, normally orang yang nak kawen ni dia excited sikit kan? semua nak buat sendir last2 tak terbuat. Lain pula cerita dengan aku, aku ni kan buat make up pengantin so if kawan2 punya majlis ni aku lah yang akan menjadi antara org yang paling sibuk. kalah mak pngantin gitu.

Tapi bila majlis aku, aku jadi lembab sikit. Aku jadi blank tak tahu nak mula kat mana dan dari mana. korang bayangkan aku mula booking everything adalah 2 bulan sebelum majlis. So korang jangan buat perangai macam aku if korang adalah seorang yang cerewet.

Aku kan keje di Shah Alam, incik suami dekat Singapore nak kawen dekat Alor Star...So ni kira macam cinta Utara-Selatan lah. Jadi memang agak sukar untuk aku melakukan persiapan bersama sebab jauh weh.

Kang kalo aku main pilih je dia tak berkenan pula. Nak suruh dia pilih kat sana aku pilih kat sini kang warna baju dah jadi macam pinjam pengantin lelaki org lain pula sbb warna tak sama. Nak balik Alor Star selalu pun kewangan macam semakin meruncing, itu yang jadi nanti lah tunggu pilih sama2 last2 baru sedar majlis makin dekat.

Akhirnya bila aku balik hantar borang tu lah baru aku berpeluang untuk pilih baju dan berbincang. Sebelum ni aku pernah gak admire dengan satu butik pengantin atas city plaza tu,Konon2nya nanti nak kawen memang nak ambek situ tapi bila hari aku pergi tu butik tu masyaallah sombong giler. Bila kita nak bincang dia boleh cakap semua tengok dekat FB, then aku cakap lah aku nak tanya pakage, skali lagi dia jawap tengok FB je. Abis camne lah nak maju, atau dia dah cukup maju tak tau lah kan.

Oleh sebab tak jadi kat kedai dia aku pun jalan le lagi dalam city plaza tu, last2 nampak satu butik ni. De'Kasih Collection, So aku pun masuk niat nak tgk je dulu sebab butik ni memang tak de dalam list langsung. Tapi bila ko dah masuk pekerja2 kat situ sangat2 lah friendly dan sangat membantu

So aku ni kang simple, so terus book date dan pilih baju. Untuk 3 pasang baju, hiasan pelamin, 2 kali make up dan 12 dulang hiasan hantaran kos dia tak sampai RM3k pun. Senang cerita actually kos tu no 2,tapi yang penting how they treat us as custemors. Sudahnya aku memang suka giler butik ni dan akan pastikan sedara2 dan rakan2 aku yang nak kawen nanti try ambek ngan diorang.
make up nikah dan baju nikah


make up majlis dan baju bersanding


Untuk keseluruhan dari 10 bintang aku bagi berbintang2 lah kat diorang ni...

ok so kepada yang merancang untuk memlih baju kawen tu sangat2 di nasihatkan untuk dapatkan kata sepakat dengan pasangan.

with love,
CikLin (hari tu pakai puan lin rasa cam tua plak..so i nak feeling2 muda balik lah)

No comments: